Beste norsk-lagde film?
Flåklypa grand prix er vel utvilsomt den absolutt beste, morsomste og kuleste filmen norge har produsert gjennom tidene, en tidløs klassiker rett og slett.. :)
UNO är nog den mest överskattade film som gjorts i Norge. Överskattad av folk i Norge, inga andra...
Hittils kan det nok være Flåklypa ja, men ellers vil jeg bare tro at min egen film vil ta Norge med storm!! :D
Svidd Neger. Det sier vel det meste om mitt forhold til norsk film.
Jaok, Flåklypa er bra da.
synes ikke du skal dømme andre, daniel, den skuespillerprestasjonen ville ikke vært noe bra om det ikke var fordi du vrikka sånn på rumpa når du gikk! Og joe da, huffffff :S
Haha. :D Det er jo nettopp den rumpevrikkinga mi som skal gjøre meg kjent!
Slutten og slutten, fru blom. Jeg er vel den første som dør. Litt av en skandale det. Drepe unna beste skuespilleren først?! Hmpf! Jeg hadde mye mer vrikking på lager, snufs. :(
da har du tydeligvis ikke sett min (fabelaktige) tolkning av filmen, her dør du som sistemann!! hadde jeg visst du skulle vrikke på rumpa som shakira på settet hadde jeg skrevet om manuset tho, fått med en skikkelig heftig løpescene med deg/rumpa i sentrum f.ex. :(
Har en liten følelsa av en avsporing her jeg . . ? Så gøyalt at jeg ikke er alene om at Flåklypa Grand Prix er den beste! Hadde jeg egentlig ikke forventa meg,men det var positivt! :D
Likte forsåvidt også filmer som Naboer og Vinterkyss med størst glede over sistnevnte!
Villmark er den beste norske film.
Etter den kommer Uno.
Selv om "Buddy" ikke er en storfilm så synesj eg den var litt tøff.
Kampen om tungtvannet! Fabelaktig om tungtvannssabotasjen. Laget kun tre år etter krigen. Bortsett fra Henki Kolstad er det stort sett de virkelige sabotørene som spiller seg selv.
Ellers kommer Flåklypa, Vegviseren og Ni liv høyt opp på min ranking.
Jeg er en stor tilhenger av svart humor, så Svidd Neger er min foreløpige favoritt.
Mannen som ikke kunne le! 1968!!
(ok så er den regissert av Bo Hermansson, men er det noen som mener den ikke er norsk-lagd?)
1. Svidd neger - herlig manus og herlig spilt.
2. Slipp Jimmy fri - en latterfest.
3. Eggs - morsom på en snedig måte.
4. Bør Børson jr. - Norges mest undervurderte film.
Må jo være Dis!!!
Jeg har nemlig også en dragning mot tuneller.... :D
#26 Eggs gav jeg en fair sjanse, siden Bent Hamer er en hederlig fyr. Men den ble for Hamer. Når man bruker tjue minutter på å se at Mo heller i seg et glass vann, er det FOR Hamer. Da er Salmer på Kjøkkenet bedre.
Jeg har selvfølgelig Flåklypa Grand Prix og Veiviseren på topp, men av de nye er Den Brysomme Mannen på topp.
Tror nok det må være Uno eller Flåklypa:P Uno er genial. Må bare få si det. Den er ikke mer oppskrytt en svenskenes filmer. Selv om dem kanskje har litt lengre og bedre filmhistorie enn oss. Flåklypa er jo også fantastisk, men de er i to såpass ulike sjangere at det er vanskelig å velge én.
Obs, du er ikke logget inn!
Alle diskusjoner på Filmbyen er forbeholdt våre registrerte brukere. Du må enten logge inn (øverst til høyre på siden) eller registrere deg for å skrive svar. Registreringen er enkel, helt gratis og tar et lite minutt å fullføre. Til gjengjeld får du tilgang til en rekke nye funksjoner og tjenester på Filmbyen.
Alle diskusjoner på Filmbyen er forbeholdt våre registrerte brukere. Du må enten logge inn (øverst til høyre på siden) eller registrere deg for å skrive svar. Registreringen er enkel, helt gratis og tar et lite minutt å fullføre. Til gjengjeld får du tilgang til en rekke nye funksjoner og tjenester på Filmbyen.
Forumtråder →
- Filmarkivet - hvilk... (1301)
- Bugs og Forslag på ... (17)
- Morsomste film (31)
- Stargate (2)
- Bilde-quiz (2492)
- Den siste filmen... (3885)
- Oppfølgere (49)
- Siste film du kjøpte (1482)
- Nokas (9)
- Hva var det siste d... (64)
Brukeranmeldelser →
- And Then There Were None (0)
- Stargate (2)
- Five Minutes of Heaven (2)
- Wanted (19)
- The Wrong Man (2)
- Toy Story 3 (3)
- Up (8)
- Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (1)
- Inception (11)
- Lady in the Water (1)

Det er uten tvil Flåklypa. Det har vært min yndlingsfilm av alle helt siden jeg var 4 år! :)